PL EN RU    E-KANCELARIA ZALOGUJ SIĘ
Centrum Prawa Żywnościowego - logotyp
Menu

Rada Etyki Reklamy w sprawie reklamy dietetycznego środka spożywczego

16 Kwiecień 2014

Na stronie internetowej Rady Reklamy opublikowano uchwałę Komisji Etyki Reklamy uznającą reklamę dietetycznego środka spożywczego specjalnego przeznaczenia medycznego za wymagającą modyfikacji. Reklama emitowana w różnych rozgłośniach radiowych została przygotowana w formie rozmowy z lekarzem, który wymienia jakie mogą być przyczyny złego stanu zdrowia oraz jakie czynniki wpływają negatywnie na poziom cholesterolu, aby poinformować konsumenta jakie są wskazania do zastosowania promowanego produktu.

Zespół Orzekający uznał, że przedmiotowa reklama wymaga modyfikacji w postaci uzupełnienia źródła badań. Użyte w reklamie dane odnoszące się do niezależnych badań powinny wskazywać źródło, bądź odnośnik, gdzie konsumenci znajdą informacje na temat badania.

Treść uchwały dostępna jest tutaj.

Powrót