PL EN RU    E-KANCELARIA ZALOGUJ SIĘ
Centrum Prawa Żywnościowego - logotyp
Menu

Reklama rumu niezgodna z Brytyjskim Kodeksem Reklamy

02 Marzec 2014

Na stronie internetowej Brytyjskiej Rady ds. Reklamy opublikowano decyzję w sprawie reklamy telewizyjnej dotyczącej rumu Captain Morgan. Reklama przedstawiała sceny, w których prezentowano różne przygody z życia pirata Captaina Morgana m.in. poszukiwanie skarbu w jaskini. Reklama podkreślała negatywne cechy kosarzy (rabunki, bijatyki, brak poszanowania dla obowiązującego prawa) a jednocześnie zachęcała do życia w prezentowany sposób - slogan "Żyj jak Kapitan Morgan" (Live like Captain Morgan). W ocenie Rady w tym zakresie reklama łamała postanowienia Brytyjskiego Kodeksu Reklamy (UK Code of Broadcast Advertising).

Decyzja dostępna jest tutaj. (EN)

Powrót