PL EN RU    E-KANCELARIA ZALOGUJ SIĘ
Centrum Prawa Żywnościowego - logotyp
Menu

Reklama napoju energetyzującego przedstawiająca statek Titanic nieetyczna

12 Styczeń 2014

Na stronie internetowej Rady Reklamy opublikowano uchwałę Komisji Etyki Reklamy w sprawie skargi konsumenta dotyczącej reklamy napoju energetyzującego. Reklama przedstawiała scenę załadunku napoju Red Bull Energy Drink na statek, przed jego wypłynięciem w rejs (w końcowej części reklamy pojawia się widniejący na statku napis ..Titanic").

W opinii Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama jest sprzeczna z dobrymi obyczajami z uwagi na wykorzystanie do celów komercyjnych ważnego wydarzenia historycznego tj. katastrofy statku Titanic. Dotyczy to wydarzenia, którego skutkiem jest śmierć ponad półtora tysiąca osób. Wykorzystywanie tej tragedii w komunikacji marketingowej napoju energetycznego narusza Kodeks Etyki Reklamy.

Treść decyzji dostępna jest tutaj.

Powrót